1.Allmäna villkor:

Vi tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Vi förbehåller oss rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har Du gjort en beställning av misstag borde Du därför kontakta oss omedelbart. Beställning av produkter kan göras via www.misteromilano.nu .

Varje vara anges med pris inklusive moms i svenska kronor. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Om någon av de varor Du har beställt skulle inte finnas för leverans kommer vi att kontakta Dig per e-mail eller telefon och Du får då möjligheten att avbryta beställningen för denna produkt alternativt att vänta tills produkten åter finns i lager. Om du väljer att vänta på varan kommer vi att skicka ut de varor vi har på lager och skickar de restnoterade produkterna så snart de kommer in. Givetvis bjuder vi på frakten när vi skickar de restnoterade produkterna.

2. Betalning

Vi erbjuder i dagsläget våra kunder 4 olika betalningsalternativ

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enlighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 19 kr.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00.

Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med Klarna gäller alltid följande:

  • Du får hem varan innan du betalar
  • Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura
  • Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad

Konto – betala i din egen takt

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan.

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Fast delbetalning

Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader (och hos vissa butiker t.o.m. 36 månader). Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

Vid fast delbetalning beräknas räntekostnaden på det totala utestående beloppet, vilket betyder att månadskostnaden blir högre den första månaden och lägre den sista månaden.

I samband med köpet görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Om Klarna finner att du inte har tillräckligt betalningsutrymme för att fullfölja betalningsåtagandet förbehåller sig Klarna rätten att neka din ansökan om delbetalning.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på telefonnummer 08 – 120 120 10. Måndagar till torsdagar har vi öppet 08.00–20.00, fredagar 08.00–18.00 och helger 10.00–17.00.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

2.1 Förskottsbetalning

Vid förskottsbetalning sätter du in summan som står på din orderbekräftelse på något av våra konton. Därefter skickas varan hem till dig. Våra kontonummer är:

Bankgiro: 751-3948 Monikas Salong

SWISH 0737865448 Monika Lindstrand

Glöm inte att ange ditt beställningsnummer

2.2 Postförskott

Postförskott innebär att du som kund betalar din beställning då du hämtar ut den på ditt utlämningställe eller direkt till chauffören (hemleverans). Vid postförskott tillkommer en extra avgift på 150kr.

2.3 Faktura

Fakturabetalning erbjuds endast företag och offentlig verksamhet efter egna bestämmelser. Normala betalningsvillkor är mellan 14 till 30 dagar netto. En administrationsavgift på 30:- tillkommer vid fakturabetalning.

2.4 Kontant

Om du väljer att hämta dina varor direkt i butik kan du givetvis betala kontant vid hämtningstillfället.

3.Leverans:

Leverans sker till adresser inom Sverige.

Vi lämnar normalt varorna till utlämningsställe inom 1-2 vardagar från beställningen alt. betalningen genomförts. Därefter har leverantör en beräknad leveranstid om 1-3 vardagar.

Fraktkostnaden är fast och uppgår till 59 kr per beställning.

Beställningar under 2 kg skickas normalt med PostNord. Försendelser över 2 kg skickas med Schenker om inget annat överenskommit.

Det mobiltelefonnummer och mailadress du anger kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. MisteroMilano förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

”Hämta själv” så klart Du kan hämta dina varor själv hos oss dock kontakta oss innan för att bestämma tid.

4. Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Om uppstår eventuella dolda skador, kontaktar Du oss direkt.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, fakturerar vi dig 150 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

5. Öppet Köp /Ångerrätt

Vi tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändart skick och i originalemaballaget. Vi förbehåller oss rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Kontakta oss gärna vid tveksamheter.

6. Privat Policy

”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.